Fotogalerie   Zásobník cviků          Kontakt

Sportovní účely

Jedná se o dvě polokoule z pružné gumy. Každá polokoule se suchými zipy upne na pevnou podrážku sportovní obuvi. Je to jediná balanční pomůcka na světě, která umožní balancování na každé noze zvlášť a posouvání balanční plochy v předozadní ose chodidla. Zajistí vám zároveň preventivní, léčebný i posilovací účinek v nekonečném množství různých pozic těla .Balancestep využívají děti od 4 let,ženy v domácnosti, vrcholoví sportovci i senioři. Můžete cvičit doma, v kanceláři, na sportovištích, v přírodě i letadle. Dvě gumové polokoule se vám vejdou do kapsy. Dokonalou posilovnu máte tak stále u sebe. Ušetříte čas a peníze za fitness a návštěvy lékařů. Za 595,- Kč získáte zdraví. sílu, dobrou náladu a lepší prožitek sexuálních aktivit.

Názory sportovců

Tenisový odborník o balancestepu

V současné době existuje na trhu sportovních potřeb nemnoho tréninkových pomůcek sloužících k rozvoji „frekvenční“ rychlosti, posílení hlezenního kloubu a rozvoji rovnováhy. Většina z nich – byť funkčních – má však omezenou využitelnost. Buď pro svou „mobilitu“, danou většími rozměry (neskladností), nebo pro zvýšené riziko úrazu při nevhodném používání. Ty nejlepší z nich jsou plně vyhovující, mají však jen omezenou – lokální účinnost.

Naproti tomu Balance Step působí jako opravdu komplexní, široce využitelná novinka v této oblasti. Určitě největší využití má tato pomůcka ve sportech s velkými nároky na rovnováhu, dynamiku a frekvenci dolních končetin (např. balet, úpoly, atletika, …).Svou specifickou roli nabízí i v tenisové přípravě. Základem pohybu po dvorci je speciální lokomoce, založená na drobných krůčcích velké frekvence a krátkých sprintech. „Pohybový“ úspěch tenisty (pomineme-li úderovou techniku) je podmíněn jednak rychlostí reakce, hlavně však rychlostí a technikou odezvy – pohybu k míči. Nejdůležitější jsou vždy poslední krůčky, při kterých si hráč připravuje co nejpříznivější pozici pro odehrání míče – tzv. „timing“. Nácvik této specifické běžecké techniky není jednoduchý – u mnohých dětí bez použití umělých pomůcek dokonce nemožný. V každém případě (i při velmi pravidelné a intenzivní přípravě) jde o proces dlouhodobý. Na tomto místě vystupuje do popředí Balance Step . Výrazně zkracuje dobu nácviku uvedených speciálních pohybů. Naprosto nepostradatelný se jeví pro mládežnické věkové kategorie (od ml. Žactva po ml. dorost), kde se dají pohybové návyky relativně velmi rychle ovlivnit. Téměř každý druhý hráč v tomto věku (tj. téměř 50%) neumí „správně běhat“. Většina dětí běhá po celých chodidlech či přes paty. Tím je značně snížena vlastní rychlost, ale hlavně přetěžována páteř a klouby. Takovýto hráč je ve starších věkových kategoriích (byť disponuje slušnou úderovou technikou) samozřejmě výkonnostně limitován. Naučit takovýto „pohybový vzorek“ správnému běhu je téměř nemožné. Ani švihadlo, ani speciální kondiční techniky, nemohou toto nacvičit v příznivém časovém horizontu.

S Balance Stepem již po 1,5 – 2 měsících intenzivního tréninku je patrný obrovský pokrok – dítě se začíná pohybovat po přední části chodidla, díky pevnějšímu svalstvu hlezenního kloubu zrychluje frekvenci kroků,…. Navíc se rozvíjí i svalstvo kolenního a kyčelního kloubu, hýžďové a hluboké zádové svaly kolem páteře. Rozvíjí se smysl pro rovnováhu, což se příznivě projeví při hraní dobíhaných míčů a prudkých změnách směru.

U starších ročníků (st. dorost až po seniory) se už vlastní technika lokomoce výrazně ovlivnit nedá. Ale i zde najde Balance Step široké uplatnění. Hlavně jako prevence poranění HLEZENNÍHO KLOUBU – v tomto sportu tak častého. Neuvěřitelně rychle při pravidelném používání této pomůcky odeznívají bolest zad (hlavně bederní oblasti). Velice se zkracuje doba rekonvalescence a rehabilitace poúrazových stavů kotníku i kolene. V neposlední řadě navozuje Balance Step pozitivní psychický stav před utkáním – pocit „tygra před skokem“, pocit „výbušnosti“ a „dynamiky“.

SHRNUTÍ

Pozitiva

  • výrazně zkracuje dobu nácviku správné techniky běhu
  • nepostradatelný v nácviku timingu
  • zpevňuje svalstvo hlezenního, kolenního, kyčelního kloubu, svaly hýžďové a hluboké svaly páteře
  • rozvíjí rovnováhu
  • zamezuje častějším poraněním hlezenního kloubu (příp. zkracuje dobu rehabilitace)
  • léčebně působí na oblast páteře
  • zvyšuje psychickou pohodu – navozuje ideální stav před utkáním
  • vysoká mobilita pomůcky (vejde se kamkoli)
  • snadná a rychlá manipulace při upevňování a sundavání
  • cenová dostupnost
  • trvanlivost výrobku

Negativa (mnohdy relativní)

  • nutnost pravidelného a intenzivního používání
  • poměrně snadná unavitelnost při intenzivním používání
  • nemožnost užití v mokrém prostředí
  • nebezpečí poranění slabších jedinců při nevhodném užití
  • omezená baterie cviků (oproti atletice, baletu..)

Díky uvedeným pozitivním vlastnostem tohoto výrobku mohu jen doporučit jeho zakoupení a pravidelné používání dle výše uvedených pravidel a modelů.

Pavel Janda
Diplomovaný trenér tenisu 1. Třídy
Kondiční trenér TSM, SVT v 1. ČLTK Praha

Využití v kondiční přípravě - specializace tenis

Určitě je Balance step výborná pomůcka pro posílení zádového svalstva, především v bederní oblasti. Pravidelným cvičením lze tedy předcházet velmi častým bolestem v této oblasti.

Balance step zpevňuje svalstvo i v oblasti kyčelního, kolenního a hlezenního kloubu. Balance step je opravdu dobrý proti bolestem bederní části zad.

Při cvičení s Balance stepem snižujeme těžiště, kolena jsou pokrčená, pohybujeme je v podřepu pomocí krátkých, drobných krůčků, procvičujeme stabilitu – lze jen doporučit.

Chtěl bych zde ještě říci, že pohyb po tenisovém dvorci učím své svěřence sám. Balance step mi může určitě v tomto pomoci.

Můžeme cvičit kdekoli, kdykoli a opravdu něco děláme pro svoji kondici.

Roman Jiroušek
Trenér a hráč TK Neride
Trenér tréninkového střediska mládeže

nahoru

Lehká atletika - odborný posudek běh na 100m

S Balance stepem jsem se setkal poprvé před půl rokem.Hned po prvním vyzkoušení jsem poznal,že pro mě bude mít velký přínos v tréninku.Po několikadenním cvičení na balance Stepu jsem cítil účinky tohoto cvičení na svalech v oblasti kotníků a plosek nohou.Ovšem hlavní předností balancestepu podle mých zkušeností z každodenní tréninkové praxeJe jeho efektivní působení na posílení posturálních svalů.To jsou hluboké svaly,které obvyklým cvičením v posilovně neposílíte.

Podle mě je nejúčinnějším cvičením na balancestepu k posílení posturálních svalů udržování rovnováhy / ať se jedná o rovnováhu na obou dolních končetinách, na jedné noze, ve vzpřímeném postoji nebo v podřepu /.Rovnováhu udržuji drobnými kroky s těžištěm těla posunutým oproti normální chůzi kupředu nebo balancováním na polokoulích bez jejich zvednutí nad zem.Účinky tohoto speciálního tréninku se projevily zhruba po třech měsících pravidelného denního cvičení.

Ing.Martin Duda
Reprezentant české republiky v atletice
Několikanásobný mistr republiky v běhu na sto metrů

nahoru

Mé zkušenosti s Balance stepem - Volejbal

Volejbal hraji závodně třicet let.V letošní sezóně působím v první rakouské lize,minulý rok jsem byl vyhlášen nejlepším blokařem této soutěže a mám i bohaté trenérské zkušenosti.

BS používám já osobně již šest měsíců v kondiční přípravě a jsem velmi spokojen.Je nutné si uvědomit,že BS je vynikající preventivní prostředek proti častým úrazům a chronickým onemocněním pohybového aparátu,zejména bederní páteře,kolenního a hlezenního kloubu.Pravidelně BS používám před i po tréninkové jednotce při individuálním rozcvičení a strečinku.Ve dnech klidu BS používám jako relaxaci při práci u počítače nebo u televize.BS mám připnutý na domácí obuvi s pevnou podrážkou a v několika pěti až desetiminutových intervalech se drobnými krůčky pohybuji po bytě.Účinky jsou neuvěřitelné,zbavil jsem se bolesti v zádech,mám pocit větší jistoty při pohybu po hřišti a při blokařském pohybu do stran jsem rychlejší.BS v Rakousku používá stále více mých spoluhráčů.Myslím si že BS je pro všechny profesionální sportovce,kteří chtějí vydržet obrovskou zátěž vrcholového sportu nepostradatelný a doporučuji jej všem volejbalistům.

Jiří Vojík
Prvoligový hráč,reprezentant a trenér

nahoru

Snowboardisté a Balancestep

Pro jízdu na snowboardu je nejdůležitější rovnováha, ve směru předozadním a běžném, která je neustále narušována nerovnostmi terénu na které se musí reagovat. Čím lepší snowboardista, tím rychlejší reakce.

Nejlepší trénink je jízda na sněhu, ale pokud sníh nemáme je dobré to něčím nahradit. Pravidelné cvičení na BALANCESTEPU nám jednak posílí potřebné svaly, které nás potom na sněhu nebolí, ale hlavně nám zrychlí reakci k udržení správné rovnováhy, což se projeví na dokonalosti naší jízdy.

Jak trénovat na Balancestepu

  • Nejdříve se řídíme základními pokyny, ale brzy přijdeme na speciální snowboardové cviky.
  • Základní snowboardové postavení, ve kterém se snažíme vydržet co nejdéle
  • Střídáme zaujímání vysokého a nižšího snowboardového postavení
  • Přenášíme váhu střídavě na přední a zadní nohu
  • Provádíme výskoky s dopadnutím do snowboardového postavení, zkoušíme obraty o 90°, 180°

PaedDr. Ivan Přibyl
Odborný asistent na UK
Vicemistr ČR ve snowboardingu

nahoru

Rehabilitace Fotbalistů

Balancestepy používám jak k prevenci tak léčbě u fotbalistů všech věkových kategorií . Vozíme je s sebou na všechny akce národního družstva. Někteří reprezentanti a hráči první fotbalové ligy si balancestep tak oblíbili, že na něm trénují i doma!

PhDr.Edvin Mahr
fyzioterapeut národního fotbalového týmu do 21 let

nahoru

© 2009 - 2018 Balancestep.cz | webdesign eLoading